lørdag den 8. juli 2017

Besøg i en ganske særlig have - Tante Grøn's Have

I dag har vi været en tur på Nord Mors, nærmere bestemt i Tante Grøn's have i byen Flade.

Åben have hos Tante Grøn

Jeg er selv vild med haver og haveliv, og denne fantastiske have er lige i min smag. Men ud over at jeg bare elsker denne have og dens mennesker, Jytte & John, så er det også en have som har givet mig utroligt mange gode timer med mit kamera. Ja ikke kun mig, men også min hustru Susan. Sidste år udgav Jytte nemlig en havebog "Cottagehaven - Tante Grøns haveunivers" på forlaget Gyldendal. Og det var Susan og jeg som har lavet alt billede materialet til denne bog.

Billede fra foråret '16 hvor vi fotograferede til bogen om Tante Grøn's have

Det var en tidskrævende men utrolig spændende og lærerig process, at følge haven fra tidligt forår og ind i efteråret. Og det at min kone og jeg deler passionen for haver og fotografi, gjorde denne opgave til et fælles projekt. Det var virkelig skønt, at være fælles om alt fra ide, foto, udvælgelse og redigering.



Det var spændende at fotografere "på bestilling" når Jytte havde et bestemt billede i tankerne, som skulle understøtte hendes fortryllende tekster. Men generelt havde vi helt frie hænder til at fortolke haven og dens skiftende stemninger. Ja stemningen i haven varierede hele tiden med det fantastiske lys der er her, på Nord Mors.


Dagen i dag var første gensyn med haven siden vi sidste år besøgte den utallige gange. Og det var helt bestemt en fantastisk dag, skønt at gense haven og de mange glade mennesker der var på besøg. Tusind tak til Jytte & John, for at betro os opgaven med at fotografere til bogen og for endnu en dejlig dag på Mors.



Du kan se mere om bogen på Susan's blog MyLovingGarden

Fotografen på arbejde i Tante Grøn's have ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gudesmukke fugle ved Goðafoss

Island har så mange smukke og unikke ting at byde på. Nogle af disse vidundere er vandfald og de findes her i stort tal og det ene mere fant...