lørdag den 5. august 2017

UCI Trials World Youth Games - Trial VM i Viborg

Trial VM er i fuld gang og jeg har selvfølgelig været en tur på Nytorv i Viborg for at se og fotografere.


Dagen bød på rigtig god underholdning og flot kørsel af rytterne. Nytorv dannede en utrolig flot ramme om arrangementet og der var, trods det ustadige vejr, mødt mange tilskuere op.


Normalt når jeg har fotograferet Trial ryttere, har jeg haft rytter og forhindring som eneste motiv. Alt udenom prøver jeg normalt at omgås, da det som regel er temmeligt uinteressante hal-lofter eller andet som ikke giver noget godt til billederne. Men da dette er en VM konkurrence, tilmed afholdt i min by - Viborg... har jeg forsøgt at gengive den gode stemning som var på torvet.


Billederne skal selvfølgelig vise rytternes tekniske færdigheder og balance. Men da det meste foregår i højden, er det svært samtidigt at vise de mange tilskuere som var på torvet. En stige ville havde gjort underværker, men da rytterne bevæger sig rundt på relativt store områder, kræver det mere mobilitet en en stige tillader ;o)


I morgen fortsætter konkurrencen og finalerne skal køres. Heldigvis har vi også en dansker med, når @Nicolaj Sørensen skal køre finalen i den ældste klasse "Cadet"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gudesmukke fugle ved Goðafoss

Island har så mange smukke og unikke ting at byde på. Nogle af disse vidundere er vandfald og de findes her i stort tal og det ene mere fant...